Een kijkje achter de schermen

Een kijkje achter de schermen

Even meebeleven.... We tonen u graag een kijkje achter de schermen tijdens een fotoshoot. Op deze pagina kunt u lezen en zien op welke manier wij bezig zijn met de fotografie voor de campagne najaar 2018. Een prima manier om een stukje mee te beleven hoe alles in zijn gang gaat...



Bekijk ook de making of van onze collega's van Speksnijder Bruid & Bruidegom

Making of Bruid & Bruidegom

Moments in Frame

Thematiek

'Nog steeds hebben wij te maken met onrust, verdeeldheid en tegenstellingen
In de wereld van fashion en design zien we een weerspiegeling waaraan behoefte is in deze tijd, door Social Media en de selfiehype verandert onze manier van kijken. Waar we eerst in panorama afmeting keken, merken we nu dat dit een portret formaat geworden is. Daardoor onstaat een sterk geframed beeld waarin de focus op een kleine oppervlakte ligt, zonder diepte of horizon.
Het doet mij denken aan momentopnames, bevroren elementen, waarvan sommige langer aan zullen houden. Denk daarbij aan het standaardiseren van kledingmodellen. Merken hoeven niet elke seizoen met totaal nieuwe ontwerpen te komen.
Humor, vrolijkheid en kleur zijn belangrijk. Historie blijft een inspiratiebron, kragen en hoofddeksels zijn geïnspireerd op historische portretten. We zien veel jacquards, velours en bloemenprints en sowieso is de natuur uit het modebeeld niet meer weg te denken.
Een bonte en veelzijdige verzameling van 'moments in frame!'

Maxi Roozendaal/Shopfokus

Campagne

Zo komt een modecampagne tot stand: Wij starten ieder nieuw modeseizoen op rondom een bepaald thema. Deze thema’s worden aangereikt door toonaangevende trendwatchers zoals Li Edelkoort en Christine Boland. Alle modeontwerpers houden deze trends -die overigens veelomvattender zijn dan alleen mode- in de gaten. Zo ontstaat een samenhangend geheel met stijlen, sferen én natuurlijk mode! Onze vaste adviseur en visual merchandiser, Maxi Roozendaal, van Shopfokus filtert uit de verschillende thema’s een passend verhaal voor Speksnijder. Dit seizoen: 'Moments is Frame' waarbij het gaat het vangen van een bijzondere verzameling aan momenten. Een oneliner van Maxi Roozendaal leest u in de quote hiernaast of hierboven.

Thema

Bij het omschreven thema is tijdens een meeting bij ons reclamebureau Muntz uit Amersfoort, een passende fotolocatie gezocht. Als eerste is de focus natuurlijk op de nieuwe najaar/wintercollectie. Om hierbij het juiste gevoel te creëren is een unieke locatie een must. Het gevoel van werelden bij elkaar brengen en contrasten overbruggen is prima te vinden in een oude vervallen en leegstaande fabriek? Deze vonden we in Schiedam; De Sodafabriek aan Makkersstraat in het centrum van Schiedam die al jaren leegstaat en flink vervallen is waardoor een fantastische doorleefde sfeer is ontstaan. Het gebouw is in gebruik als kunstcentrum, waarbij diverse kunstenaars gebruik maken van de verschillende verdiepingen. Op het moment van de fotoshoot j.l. 1 augustus waren de kunstenaars niet aanwezig en hadden we de beschikking over alle etages. Hiervan hebben we optimaal gebruikt gemaakt. De veelzijdigheid van het gebouw zorgt voor een heel afwisselend beeld. Voor de bruidsfotografie hebben we ook dankbaar gebruik gemaakt van dit gebouw. De sleetse sfeer past ook uitstekend in contrast bij de romantiek van bruidsmode!

Foto's en video

Bekijk de foto's in de slider bovenaan deze pagina en zeker de video hieronder. Beleef een stukje van onze fotoshoot mee, veel kijkplezier!


Aan deze dag werkten mee:

  • Anja, Minne en Victor als modellen
  • Jennifer Urban, visagist
  • Leo de Jong, fotograaf Muntz all active
  • Arjen de Koning, vormgever
  • Reinier Kok, Muntz all active
  • Maxi Roozendaan, trendanalist Shopfokus
  • De Kaardebol, bloemwerk
  • Het Schoenenkabinte/De Schoenensalon, schoenen
  • Anja Blaauwendraat, alg assistent
  • Wilmer van Bruchem, making of
  • Joanne Speksnijder, assistent/personal dresser
  • Chris van Bruchem, regie
Marketeer

Chris van Bruchem

Inspireren...

Altijd leuk om even te zien hoe een campagne tot stand komt. Beelden zijn belangrijk, daarom besteden wij hier volop aandacht aan. Kunnen we u fijn inspireren!

Marketeer

Speksnijder Bergambacht