maak er een
mooie dag van

Making of

een kijkje achter de schermen

Even meebeleven.... We tonen u graag een kijkje achter de schermen tijdens een fotoshoot. Op deze pagina kunt u lezen en zien op welke manier wij bezig zijn met de fotografie voor de campagne najaar 2017. Een prima manier om een stukje mee te beleven hoe alles in zijn gang gaat...

Campagne

Zo komt een modecampagne dus tot stand: Wij starten ieder nieuw modeseizoen op rondom een bepaald thema. Deze thema’s worden aangereikt door toonaangevende trendwatchers zoals Li Edelkoort en Christine Boland. Alle modeontwerpers houden deze trends -die overigens veelomvattender zijn dan alleen mode- in de gaten. Zo ontstaat een samenhangend geheel met stijlen, sferen én natuurlijk mode! Onze vaste adviseur en visual merchandiser, Maxi Roozendaal, van Shopfokus filtert uit de verschillende thema’s een passend verhaal voor Speksnijder. Dit seizoen: The Labour of Love (geliefd vakmanschap). Een thema waarbij het gaat om herbezinning op werk en ambacht.

Hierbij een 'oneliner' uit de presentatie van Maxi Roozendaal:
'Er is een herbezinning op het werk; het hebben van werk wordt als heel aantrekkelijk gezien, Waarschijnlijk komt dat door de voorbije crisis en het immigratieprobleem. De gedachte 'wat een fijn werk heb ik eigenlijk'zorgt ervoor dat we anders over werk denken, we hebben weer eerbied voor eenvoudige beroepen. Hierbij hoort ook de herwaardering van de oude fabrieken, deze worden opnieuw tot leven gebracht. De herwaardering van werk hangt samen met vrijheid. De vrijheid om je eigen tijd in te delen, om zelf dingen te produceren. Oude tradities en technieken verschijnen in een nieuwe vorm. Mode krijgt langzaamaan weer de betekenis van kleding, details, mooie stoffen, dessins in de prachtigste kleuren.'

Thema

Bij het omschreven thema is tijdens een meeting bij ons reclamebureau Muntz uit Amersfoort een passende fotolocatie gezocht. Als eerste is de focus natuurlijk op de nieuwe najaarscollectie. Om hierbij het juiste gevoel te creëren is een unieke locatie een must. En waar kan je het gevoel van ambacht beter vinden dan in een oude fabriek? Deze vonden we in Ede; De Enkafabrieken die al jaren leegstaan en enigzinds vervallen zijn waardoor een fantastische doorleefde sfeer is ontstaan. Leuk om te weten dat in deze fabrieken vroeger kunstzijde (viscose) werd geproduceerd. Het terrein is nu onderdeel van projectontwikkelaars die het complex met woningen een nieuw leven in gaan blazen. Gelukkig wel met behoud van een aantal karakteristieke delen van de oude bebouwing. Voor de bruidsfotografie hebben we ook dankbaar gebruik gemaakt van dit gebouw. De sleetse sfeer past uitstekend bij de romantiek van bruidsmode!

Foto's en video

Bekijk hieronder de foto's en zeker de video en beleef een fotoshoot mee, veel kijkplezier!

Wie werkten er mee...

- Jolien, Victor en Margreet (modellen)
- Leo de Jong (fotograaf)
- Monique Heijboer (visagist)
- Lisanne van Dijk (Muntz all active)
- Arjen de Koning (vormgever)
- Maxi Roozendaal (Shopfokus)
- De Kaardebol (bruidsbloemen)
- Oskam (schoenen)
- Margreet Siepman (alg. assistent)
- Wilmer van Bruchem (making of/video)
- Chris van Bruchem (regie)