Een kijkje achter de schermen

Een kijkje achter de schermen

Even meebeleven.... We tonen u graag een kijkje achter de schermen tijdens een fotoshoot. Op deze pagina kunt u lezen en zien op welke manier wij bezig zijn met de fotografie voor de campagne voorjaar 2019. Een prima manier om een stukje mee te beleven hoe alles in zijn gang gaat...



Bekijk ook de making of van onze collega's van Speksnijder Bruid & Bruidegom

Making of Bruid & Bruidegom

Spannende nieuwe wereld

Thematiek

'Al jaren voelen wij de verschuivingen die plaats vinden door de digitale dominantie. De reactie in de modewereld worden nu tastbaar in verbeeldingskracht, fantasie en creativiteit. (Nog) niet gerealiseerd door artificial intelligence maar door de mens. Het charmeoffensief van fashion en design. Een positieve gedachte!

Maxi Roozendaal/Shopfokus

Campagne

Zo komt een modecampagne tot stand: Wij starten ieder nieuw modeseizoen op rondom een bepaald thema. Deze thema’s worden aangereikt door toonaangevende trendwatchers zoals Li Edelkoort en Christine Boland. Alle modeontwerpers houden deze trends -die overigens veelomvattender zijn dan alleen mode- in de gaten. Zo ontstaat een samenhangend geheel met stijlen, sferen én natuurlijk mode! Onze vaste adviseur en visual merchandiser, Maxi Roozendaal, van Shopfokus filtert uit de verschillende thema’s een passend verhaal voor Speksnijder. Dit seizoen: 'Spannende nieuwe wereld' waarbij het gaat om een charme offencief van fashion & design. Een oneliner van Maxi Roozendaal leest u in de quote hiernaast of hierboven.

Thema

Bij het omschreven thema is een passende fotolocatie gezocht. Als eerste is de focus natuurlijk op de nieuwe voorjaarscollectie. Om hierbij het juiste gevoel te creëren is een unieke locatie een must. Het gevoel spanningen opzoeken en werelden bij elkaar brengen is prima te vinden in een oude vervallen en leegstaande fabriek! Deze vonden we in Schiedam; De Sodafabriek aan Makkersstraat in het centrum van Schiedam die al jaren leegstaat en flink vervallen is waardoor een fantastische doorleefde sfeer is ontstaan. Het gebouw is in gebruik als kunstcentrum, waarbij diverse kunstenaars gebruik maken van de verschillende verdiepingen. Op het moment van de fotoshoot j.l. 13 februari waren de kunstenaars niet aanwezig en hadden we de beschikking over alle etages. Hiervan hebben we optimaal gebruikt gemaakt. De veelzijdigheid van het gebouw zorgt voor een heel afwisselend beeld. Voor de bruidsfotografie hebben we ook dankbaar gebruik gemaakt van dit gebouw. De sleetse sfeer past ook uitstekend in contrast bij de romantiek van bruidsmode!

Foto's en video

Bekijk de foto's in de slider bovenaan deze pagina en zeker de video hieronder. Beleef een stukje van onze fotoshoot mee, veel kijkplezier!


Aan deze dag werkten mee:

  • Anja, Minne, Margreet en Jip als modellen
  • Jennifer Urban, visagist
  • Leo de Jong, fotograaf
  • Maxi Roozendaan, trendanalist Shopfokus
  • Nana Groen-Wonen, bloemwerk
  • Het Schoenenkabinet/De Schoenensalon, schoenen
  • Bergambacht Optiek, (zonne)brillen
  • Juwelier de Vaal, horloges
  • Anja Blaauwendraat, alg assistent
  • Wilmer van Bruchem, making of
  • Ibe de Vries, Jurgen Klapwijk en Esther van de Rakt namens HJ Mediagroep
  • Chris van Bruchem, regie
Marketeer

Chris van Bruchem

Inspireren...

Altijd leuk om even te zien hoe een campagne tot stand komt. Beelden zijn belangrijk, daarom besteden wij hier volop aandacht aan. Kunnen we u fijn inspireren!

Marketeer

Speksnijder Veenendaal